Sidor

måndag, april 27, 2009

Hundträning

Nu är hundträningen i gång för fullt, det anordnas kurser och proven börjar bli färdigplanerade och poppar upp på olika klubbhemsidor .. Snart skall vi iväg på ledhundskurs, det skall bli intressant att få lyssna till teorin och få prova hundarna i praktisk arbete. Matte i huset har varit ute med Saga en sväng under eftermiddagen, för att testa ett par av de "nycklar" till träning som vi fick under helgens kurs. Jag fick en gratis korrigering i linjetag och andra försöket gick det som på räls:) Nästa övning var spontansitt och där behövde jag inte korrigera på annat vis än att jag hämtade apporten själv första gången, i och med att Saga inte satte sig på en gång .. Nästa kast satte sig Saga spontant när dummyn flög i luften, så då fick hon hämta, vilket hon alltid gör med bravur:) Säger som Anniken; flink jente! Sen hade plötsligt tio minuter redan gått, och Saga får nu paus ett tag. Korta träningspass och flera under dagen, är ett av Marias gyllene råd.. och de tänker jag följa:) Saga verkade gilla duktiga Skye lika mycket som Matte .. vilka coola valpisar det skulle blivit .. :D

4 kommentarer:

  1. En fin bild, ser ett par röda - underbart vackra :)

    Vad säga mer - bra ledare o mycket bra ledare o mer bra le...

    SvaraRadera
  2. Härligt att få träffa så många jaktcockrar på en och samma gång också:))

    SvaraRadera
  3. Tack själv för trevligt samboskap! Nu har jag hittat din hemsida och dina bloggar. Vattnas i munnen när man tittar på de härliga matbilderna. Saga ser ut att bli lite uppvaktad på bilden;)

    SvaraRadera
  4. Trevligt att du hittade hit Anna:)

    Hoppas att det anordnas flera träningar, det verkade som att det kanske kunde bli så:))

    Klia Vera och Bull bakom örat från mig:)

    SvaraRadera