Sidor

torsdag, april 02, 2009

Vi väntar ..

Nu duggar samtalen tätare mellan Annica och oss genom Matte i huset:) I dag blev åter ett långt trevligt samtal, så som det kan bli mellan två som har hittat tonen och varit vänner genom många år:) Vi väntar nu .. Annica tar tempen varje dag, den har börjat rubbas lite .. det brukar bli så innan den dimper rejelt .. för sedan att stiga igen. Annica tror att söndag blir den stora dagen, då valparna kommer. Jag tror också att det blir närmare söndagen, kanske redan lördag natt :) Det blev tokskratt på telefonen i dag:D Annica har ju anammat att vi börjat äta annorlunda här i Västtomta .. så hon säger "vet du vad jag gruvar mig mest för!" .. Nej det visste jag ju inte ... "Vaddå?" sade jag .. "Ja, valparna gruvar jag inte för" säger Annica ... "Men jag gruvar för vad jag skall bjuda dig att äta!" :DD Men det är lugnt Annica, jag tar med mig en fet ost, ett halvkilo äkta smör .. och så lite barkbröd :DD Valparna guppar runt där inne i Zinnias mage .. vi vet inte hur många, men vi hoppas på runt fem stycken .. Det är så alldeles lagom för både oss och Zinnia, hon skall ju jaga till hösten:) Nån som vill vara med och gissa ?! Jag gissar själv på sex små nya vita:)

3 kommentarer:

  1. Jag tror det blir nio ! :D

    SvaraRadera
  2. :O Låt oss hoppas att det INTE blir så många!!

    SvaraRadera
  3. Zinnia ser i alle fall ut som en ventende :-)

    Jeg gjetter fire hanner og tre tisper...

    SvaraRadera